Rekrutacja
Postępowanie rekrutacyjne
na zajęcia rozwijające uzdolnienia i zainteresowania organizowane
w Międzyszkolnym Ośrodku Sportowym w Wieliczce
Postępowanie rekrutacyjne na zajęcia rozwijające uzdolnienia i zainteresowania organizowane w Międzyszkolnym Ośrodku Sportowym w Wieliczce jest prowadzone na podstawie przepisów Rozdziału 6 „Przyjmowanie do publicznych przedszkoli, publicznych form wychowania przedszkolnego, publicznych szkół i publicznych placówek” ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, a w szczególności na podstawie art. 144 tejże ustawy.
- Ustawa z dnia 16 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe – zwane w dalszej treści ustawą;
- Międzyszkolny Ośrodek Sportowy w Wieliczce – zwany w dalszej treści MOS;
- Dyrektor Międzyszkolnego Ośrodka Sportowego – zwany w dalszej treści Dyrektor.
Rozdział I
Ogólne zasady postępowania rekrutacyjnego
- Dzieci, młodzież oraz osoby pełnoletnie przyjmuje się na zajęcia sportowe organizowane przez MOS po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego.
- Postępowanie rekrutacyjne jest prowadzone na wniosek rodzica kandydata lub na wniosek kandydata pełnoletniego odpowiednio na wolne miejsca w poszczególnych sekcjach sportowych.
- Postępowanie rekrutacyjne może być przeprowadzone systemem informatycznym.
- Na zajęcia w pierwszym i drugim etapie postępowania rekrutacyjnego przyjmuje się kandydatów zamieszkałych na obszarze Powiatu Wielickiego.
- Dla kandydatów ubiegających się o przyjęcie na zajęcia mogą zostać przeprowadzone badania sprawnościowe na warunkach ustalonych przez Radę Pedagogiczną. W takim przypadku na zajęcia przyjmowani są kandydaci, którzy uzyskali pozytywny wynik sprawnościowy.
- Deklaracja o kontynuowaniu – wniosek wypełniony przez rodziców/opiekunów prawnych lub pełnoletniego kandydata dostępny w biurze MOS lub na stronie moswieliczka.pl .
- Wniosek o przyjecie kandydata – wniosek wypełniony przez rodziców/opiekunów prawnych lub pełnoletniego kandydata dostępny w biurze MOS lub na stronie moswieliczka.pl .
Rozdział II
Etapy rekrutacji
- W pierwszym etapie rekrutacji, w przypadku większej liczby kandydatów, niż liczba wolnych miejsc na zajęcia brane są pod uwagę kryteria ustawowe zgodnie z art.131 ustawy:
- wielodzietność rodziny kandydata – 2 punkty;
- niepełnosprawność kandydata – 2 punkty;
- niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata – 2 punkty;
- niepełnosprawność obojga rodziców kandydatów – 2 punkty;
- niepełnosprawność rodzeństwa kandydatów– 2 punkty;
- samotnie wychowywanie kandydata w rodzinie– 2 punkty;
- objecie kandydata pieczą zastępczą– 2 punkty.
- W pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego, w terminie określonym przez Dyrektora, rodzic kandydata lub pełnoletni kandydat jest zobowiązany dołączyć do wniosku dokumenty potwierdzające spełnienie ustawowych kryteriów określonych w art. 150 ust. 2 pkt. 1 ustawy.
- Dokumenty określone w art. 150. ust. 2 pkt. 1 ppkt. b-d ustawy składane są w oryginale lub kopie poświadczone za zgodność z oryginałem przez rodzica/opiekuna lub pełnoletniego kandydata – art. 76 a § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego.
- W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego przeprowadzany jest drugi etap postępowania rekrutacyjnego, w którym są brane pod uwagę kryteria określone przez Powiat Wielicki. Kryteria te uwzględniają zapewnienie jak najlepszej realizacji potrzeb dziecka i jego rodziny oraz lokalnych potrzeb społecznych, a także ustalone dokumenty.
- Po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego w pierwszym i drugim etapie, jeśli nadal są wolne miejsca na zajęcia, mogą być przyjęci kandydaci zamieszkali poza obszarem Powiatu Wielickiego.
- Rodzice/opiekunowie lub pełnoletni uczestnicy kontynuujący udział w zajęciach składają odpowiednio deklaracje o kontynuowaniu uczestnictwa w zajęciach w terminie ustalonym w harmonogramie.
- Po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego, jeżeli nadal są wolne miejsca na zajęcia Dyrektor przeprowadza postępowanie uzupełniające. Rekrutacja uzupełniająca odbywa się według takich samych zasad jak rekrutacja ją poprzedzająca.
- Po przeprowadzeniu rekrutacji uzupełniającej na wolne miejsca przyjmowani są kandydaci według kolejności zgłoszeń podczas całego roku bez stosowania postępowania rekrutacyjnego. Decyzje o przyjęciu podejmuje Dyrektor.
Rozdział III
Postępowanie rekrutacyjne
- Podstępowanie rekrutacyjne przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez Dyrektora. Dyrektor wyznacza przewodniczącego komisji rekrutacyjnej.
- Do zadań komisji rekrutacyjnej należy:
- ustalenie wyników postępowania rekrutacyjnego i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych, która zawiera imię i nazwisko oraz informacje o zakwalifikowaniu lub niezakwalifikowaniu;
- ustalenie i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, która zawiera imię i nazwisko kandydatów przyjętych i nieprzyjętych oraz informacje o liczbie wolnych miejsc;
- przeprowadzenie sprawdzianu uzdolnień kierunkowych, prób sprawności fizycznej lub badania uzdolnień kierunkowych o których mowa w art.144 ust.2 ustawy;
- Sporządzenie protokołu postępowania rekrutacyjnego.
- Szczegółowe zasady działania komisji rekrutacyjne określa rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 sierpnia 2019 roku w sprawie przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół, placówek i centrów (Dz.U. z 2019 r. poz. 1737).
- Przewodniczący komisji rekrutacyjnej może żądać dokumentów potwierdzających okoliczności zawarte w oświadczeniach o których mowa w art. 150 ust. 7 ustawy.
- Oświadczenia o których mowa w art. 150 ust.2 składane są pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń. Składający jest zobowiązany do zawarcia klauzuli „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia” jest to pouczenie o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń.
- Wyniki postępowania rekrutacyjnego podaje się do publicznej wiadomości w formie listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych, w terminach ustalonych w harmonogramie.
- Komisja rekrutacyjna przyjmuje kandydata, jeżeli w wyniku postępowania rekrutacyjnego kandydat został zakwalifikowany oraz złożył wymagane dokumenty.
- Komisja rekrutacyjna podaje do publicznej wiadomości listę kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, która zawiera imiona i nazwiska kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych lub informację o liczbie wolnych miejsc.
- Listy, o których mowa w pkt. 2 ust. 1), 2) podaje się do publicznej wiadomości poprzez umieszczenie w widocznym miejscu w siedzibie, które zawierają imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej oraz najniższą liczbę punktów, która uprawnia do przyjęcia.
Rozdział IV
Tryb odwoławczy
- W terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata.
- Uzasadnienie sporządza się w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez rodzica kandydata lub kandydata pełnoletniego z wnioskiem, o którym mowa w pkt.1. Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia, oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym.
- Rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może wnieść do dyrektora odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.
- Dyrektor rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, o którym mowa w pkt.3, w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania. Na rozstrzygnięcie Dyrektora służy skarga do sądu administracyjnego.
Rozdział V
Dane osobowe kandydatów
i dokumentacja postępowania rekrutacyjnego
- Dane osobowe kandydatów gromadzone są w celu postępowania rekrutacyjnego oraz dokumentacja postępowania rekrutacyjnego są przechowywane nie dłużej niż do końca okresu, w którym kandydat uczęszcza na zajęcia.
- Dane osobowe kandydatów nie przyjętych zgromadzone w celu postępowania rekrutacyjnego są przechowywane w MOS po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego przez okres roku chyba, że na rozstrzygnięcie Dyrektora została wniesiona skarga do sądu administracyjnego i postępowanie sądowe nie zostało zakończone prawomocnym wyrokiem.
Rozdział VI
Postanowienia końcowe
- Postępowanie rekrutacyjne na zajęcia organizowane w MOS w Wieliczce wprowadza Dyrektor zarządzeniem, po ustaleniach z Radą Pedagogiczną.
- Zmiany wprowadzone w postępowaniu rekrutacyjnym na zajęcia organizowane w MOS wymagają formy pisemnej w uzgodnieniu z Radą Pedagogiczną i Powiatem Wielickim.
Rozdział VII
Terminy postępowania rekrutacyjnego
2022Deklaracja kontynuacji – Załącznik nr 3 do Zarządzenia